Jakelo Jakelo
467
BLOG

Łódź – ruch dwukierunkowy na ul. Sienkiewicza.

Jakelo Jakelo Polityka Obserwuj notkę 5

 

 

Łódź – ruch dwukierunkowy na ul. Sienkiewicza.

http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/962918,ulica-sienkiewicza-dwukierunkowa-na-stale-sonda,id,t.html#sondaPodglad

W artykule tym poruszono temat ruchu samochodowego na ulicach Śródmieścia Łodzi – czy ma być jednokierunkowy, czy też dwukierunkowy.

Oczywiście, pomyłkę „dziesięcioletnią” zrobił dziennikarz, bo ruch jednokierunkowy na Sienkiewicza wprowadzili na początku lat 90-tych... Była to bardzo zła decyzja... W pierwszej kolejności „umarło” centrum handlowe u zbiegu ul. Sienkiewicza i al. Piłsudskiego. Kolejna konsekwencja znacznie poważniejsza dotyczy ul. Kilińskiego, równoległej do Sienkiewicza. Gdyby ta ulica również nie miała ruchu tramwajowego, to należało na niej wprowadzić ruch jednokierunkowy na południe… ale tam są tramwaje i wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na Sienkiewicza okazało się katastrofalne dla ruchu tramwajowego (torowisko w jezdni) na ul. Kilińskiego. Auta jadące w kierunku południowym gdzieś z ul. Sienkiewicza musiały się przenieść i przeniosły się na ul. Kilińskiego.

Odkąd miałem kontakt z łódzkimi samorządowcami podnosiłem ten problem… Zatłoczenie ul. Kilińskiego powoduje, że tramwaj odcinek od ul;. Traugutta do Piłsudskiego pokonuje zamiast w 5 minut w 15, bo te 10 minut stoi w korku ulicznym wraz z autami. Dziwiło mnie, że rozmówcy tej zależności nie dostrzegali, choć byli „politechnik owcami”, ja zaś humanistą.

Trzy lata temu w wyborach na prezydenta Miasta Łodzi rzuciłem hasło przywrócenia na ul. Sienkiewicza ruchu dwukierunkowego. Dwaj dziennikarze próbowali wtedy w radiowej rozmowie ośmieszyć ten pomysł… Ale oto tego lata z konieczności przywrócono na ul. Sienkiewicza ruch dwukierunkowy…

W sondzie „na Sajdzie” większość opowiada się za ruchem dwukierunkowym.
Czy cała ulica Sienkiewicza powinna zostać dwukierunkowa na stałe?
Tak 59% głosów

Nie 38% głosów

Nie mam zdania 3% głosów.

Miło mi, że 59% popiera ten bardzo ważny punkt mojego programu wyborczego sprzed lat trzech, któy wiecznie żywy jest.

Jakelo
O mnie Jakelo

Prawnik

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka