Jakelo Jakelo
316
BLOG

Kaczyńskiego skwerek znika z Łodzi

Jakelo Jakelo Polityka Obserwuj notkę 6

 

 

Nie ukrywam, że Lech Kaczyński nie był politykiem z mojej bajki, choć z racji wykształcenia i pracy naukowej oceny moje zyskiwał znacznie wyższe niż jego brat. Uważałem, że to ktoś idealny na takie stanowisko jak szef NIK-u albo może minister pracy… ale w życiu, że Prezydent RP.

O jego ambicjach politycznych poinformowano mnie kiedy został prezydentem Warszawy, że nie dlatego żeby dobrze rządzić stolicą ale żeby mieć odskocznię do prezydentury Polski. No, ale po kilku latach został… „Niech sobie będzie” -  pomyślałem… w końcu Prezydent nie premier, żeby mógł bardzo szkodzić… Tym drugim został jego brat i szkodził bardzo…

Lech Kaczyński jako Prezydent RP nie bardzo mnie interesował i chwilami zapominałem, że nim jest… Aż tu  powiedziano mi o żartach na jego temat w Internecie i że pojawiły się „Sajdy” odliczające ile zostało do końca jego kadencji… To mnie zmusiło do obejrzenia w telewizorze jakiegoś jego orędzia, bo też narzekano, że śmiesznie „wypada”… Faktycznie – śmiesznie wypada, no ale cóż zrobić, skoro natura nie dała prezencji…   I tak to sobie było… aż się skończyło. 10 kwietnia 2010r.

Kiedy prezydent kraju umiera tragicznie, to raczej oczywiste jest, że w jakiś sposób powinien po śmierci zostać uczczony… Nazwanie ulicy albo placu jego imieniem – to właściwy sposób na uczczenie nieżyjącego Prezydenta RP.

Ale na Boga, nie można tego zrobić w ten sposób, że się nazwie imieniem zmarłego Prezydenta Polski kawałek trawnika  przy stacji benzynowej… na placu im. Komuny Paryskiej. Gdyby ktoś zgłosił pomysł zmiany nazwy łódzkiego placu z Komuny Paryskiej (przed wojną ul. Świętokrzyska - obecnie nazwę tę nadano uliczce na przedmieśiu Łodzi, żeby nazwa ta nie wróciła do Śródmieścia) na plac im. Lecha Kaczyńskiego, to tak, to takiemu pomysłowi bym przyklasnął… No ale takiego pomysłu PiS-owcy łódzcy, ludzie o małych mózgach nie zgłosili…

Dlatego dobrze się stało, że Rada Miejska cofnęła decyzję o nadaniu kawałkowi trawnika nazwy Skwer im. Lecha Kaczyńskiego.

 

http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/3508415,skwer-lecha-kaczynskiego-zmienia-nazwe,id,t.html

Jakelo
O mnie Jakelo

Prawnik

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka